Pagina's

donderdag 8 september 2011

Zwitserse kaas

Had hij dat nou goed gezien? Nee toch, hoopte hij. Het zou toch niet? De man liep in de supermarkt, met zijn karretje, boodschappen te doen. En héél even meende hij daar zakken stróóigoed te zien liggen, in de schappen.
Maar dat zou hij wel verkeerd gezien hebben, dacht hij. Hij was net terug van vakantie tenslotte. Zijn jongens waren nog maar nauwelijks aan hun eerste dagen op school begonnen. Zijn vrouw had haar hielen nog niet gelicht. Iedereen had de zomer nog in het hoofd, weer of geen weer.  Het was begin september.
Het was begin september verdorie!
Maar nee. Of ja. Hij had het goed gezien. Grote zakken strooigoed. In honderdvoud werd hij brutaal aangegrijnsd door Sinterklaas. Met zijn knecht. Zijn negerslaaf. En opeens had de man het helemaal gehad met de goedheiligman. Als het zo moest, deed hij niet meer mee. Er waren grenzen per slot van rekening. Een flinke aframmeling met de roe en dan zo snel mogelijk in de zak terug naar Spanje! En dan rustig afwachten tot er gezongen wordt. Vieze ouwe man!

6 opmerkingen:

  1. Hohoho! Mijn google reader moet wat meppen krijgen. (en nu klopt mijn antwoord op je reactie ook niet meer, excuses)
    Even wat bijlezen, momentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! En ik weet waar! 't Is te zeggen, ik zag het gisteren ook bij Hema en maakte net dezelfde bedenking. Nuja, niet helemaal dezelfde. Ik heb zelfs geproefd van het proefmandje. Het was nog lekker ook.
    Maar het blijft foeierdefoei.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, jij zit ook op een nieuwe stek. Ik ben blij je via Zapnimf weer teruggevonden te hebben!

    En verder ben ik het helemaal met je eens dat die ouwe viezerd eerst nog een tijd terug naar Spanje moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug, Zap en Veerle. Mijn oude stek is blijkbaar zoekgeraakt, en het is niet meer te vinden. Het is ook zó wijd, dat web.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben via via hier terecht gekomen. Hoe, geen vriend van de goede oude man?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles op zijn tijd Hans, alles op zijn tijd.

    BeantwoordenVerwijderen